Tehnici SEO: Introducere

postat acum 2 ani de Stefanescu Mihai in categorie SEO

Search Engine Optimization (SEO) se refera la activitatea de a optimiza o pagina web (sau mai multe) pentru a le face vizibile in motoarele de cautare (Search Engine Friendly) si de a obtine o pozitionare cat mai buna in SERP (Search Engine Results Page).

In aceasta serie de tutoriale am sa va prezint cateva tehnici SEO pentru a va imbunatati vizibilitatea in SERP pentur diverse motoare de cautare, dar am sa ma concentrez pe cele mai importante (Google, Yahoo si Bing).

Pentru inceput am sa presupun ca aveti un minim de cunostinte precum HTML, XHTML, CSS, etc. daca deja ati creat un website aveti un avantaj si ve-ti intelege aceasta serie de articole si conceptele prezentate mult mai simplu.

Ce este SEO?

SEO vine de fapt de la Search Engine Optimization. SEO consta de fapt in optimizarea site-ului pentru a ii creste vizibilitatea in motoarele de cautare.

Deci, SEO poate fi folosit pentru:

  • Cresterea rank-ului unui website
  • Cresterea traficului venit din cautare
  • Marketing folosindu-ne de intelegerea algoritmilor motoarelor de cautare

Cum functioneaza un Motor de Cautare?

Motoarele de cautare indeplinesc urmatoarele activitate pentru a aduce un rezultate la o anumita cautare.

  • Crawling – Procesul de a colecta toate link-urile care duc catre un website. Acest proces este indeplinit de un software numit crawler sau spider (Googlebot, in cazul Google).
  • Indexare – Procesul de creare a unui index cu toate paginile unui website si pasatrarea lor intr-o baza de date uriasa pentru a putea fi afisate ulterior. In esenta, acest proces consta in identificarea cuvintelor si expresiilor care definesc cel mai bine o pagina a unui website si indexarea lor alaturi de pagina respectiva.
  • Procesare – Cand este trimisa o noua cautare, motorul de cautare o proceseaza folosindu-se de cuveintele si expresiile cheie definite la indexare.
  • Calcularea relevantei – Bineinteles ca exista posibilitate ca o multime de pagini sa se potriveasca perfect pentru cautarea respectiva, deci aici intervine calcularea relevantei.
  • Afisarea rezultatelor – Ultimul pas este afisarea rezultatelor.

[ad name=”HTML”]

Motoarele de cautare precum Google si Yahooisi updateaza algoritmul de calculare a relevantei chiar si de cateva ori pe luna. Cand apar schimbari in rank-ul sit-ului tau mai mult ca sigur este din cauza schimbari algoritmului de relevanta sau din cauza altui factor pe care nu-l poti controla.

Ce este SEO Copywriting

SEO Copywriting este tehnica de a scrie text ce ii va fi folositor cititorului, dar va avea in vedere si anumite cuvinte cheie. Principalul sau scop este cresterea pozitiei in SERP pentru termenul (cuvantul cheie) respectiv.

Cu ajutorul acestei tehnici, SEO Copywriting, putem face si anumite optimizari on-page pentru cuvantul cheie respectiv. Putem sa optimizam title-ul, descrierea, tag-urile, heading-urile, textele alternative, s.a.m.d.

Ideea din spatele acestui SEO Copywriting este aceea de a le da motoarelor de cautare continut de calitate, nu doar pagini care contin 1 anumit cuvant cheie ce probabil nu are legatura cu acea pagina/website.

Ce este SEO On-Page si Off-Page?

In teorie, putem folosi doua tipuri de optimizare:

  • SEO On-Page – Aici ne referim la continut de calitate, cuvinte cheie bine selectate, SEO Copywriting, title-uri bine alese, etc.
  • SEO Off-Page – Aici discutam de link building, cresterea popularitiatii link-ului, motoare de cautare, schimb de link-uri, etc.
Sunt un tanar programator din Bucuresti ce lucreaza in PHP/Mysql (MySqli/PDO), Laravel, CodeIgniter, MySQL, PostgreSQL, Wordpress, HTML5/CSS3, Sass, Photoshop si multe altele.
Google+ Community Facebook Group
Acest articol a fost mutat de pe vechea platforma.
Pentru orice eroare aparuta la mutare va rog sa ma contactati!