Cum sa faci un logo memorabil

postat acum 4 ani de Stefanescu Mihai in categorie iNoob

Creearea unui logo este o munca interesanta si de multe ori este considerata o sarcina usoara. Da, creearea unui logo este o treaba usoara, daca nu te intereseaza rezultatul.Te asigur ca creearea unui logo memorabil nu este o treaba usoara. Daca vrei sa creezi ceva impresionant trebuie sa intelegi conceptele de baza din spatele acestui proces. Un brand poate ramane in minte oamenilor doar cu ajutorul logoului. Acum ca aveti idee despre importanta logourilor ar trebuii sa realizati cat de importanta este analiza brandului inainte sa ii creeati un logo.

Daca acum te gandesti cum ai putea creea un logo care sa impresioneze si sa atraga utilizatorii/vizitatorii citeste tot articolul si vei afla. In acest articol mi-am propus sa ating toate punctele esentiale din creearea unui logo. In fine, sa nu mai pierdem timpul si sa trecem la treaba….

1.Pastreaza lucrurile simple

Mereu am considerat ca mai putin inseamna mai mult cand vine vorba de design. Acum vreau sa le recomand tuturor designerilor sa pastreze lucrurile simple.Un logo nu necesita tipografie complicata sau imagini complicate. Trebuie sa aiba un design cat mai simplu si daca se poate sa incorporeze numele companiei/brandului. Un logo simplu este usor de memorat si amintit.

2.Renunta la atitudinea statica

Cand vine vorba de creativitate trebuie sa ai flexibilitate si meleabilitate pentru a supravietuii. In acest domeniu (designulo de logouri) trebuie sa renunti la atitudinea statica si sa devii vibrant. Daca esti un deisgner rigid, cu idei fixe te anunt de pe acum cu parere de rau ca locul tau nu este in aceasta lume a creativitatii, pentru ca nu vei reusi sa creezi ceva inovativ.
Logoul tau trebuie sa fie dinamic pentru a ramane in mintea utilizatorilor. Trebuie sa fie acceptat de audienta de toata varsta. Deci, un logo bun trebuie sa fie flexibil.

3.Versatilitatea te va duce departe

Trebuie sa iti pastrezi versatilitatea pentru ca te ajuta sa creezi unj efect de durata. Logo-ul creeat de tine trebuie sa arate bine in orice situatie, pentru ca stim cu totii ca marile companii au tricouri, cani, si mutle alte lucruri personalizate cu logo-urile respective. De asemenea trebuie sa arate bine pe orice culoare ar fii.

4.Fii imposibil de imitat

Sa fii inspirat de ceva este un lucru bun, dar totusi trebuie sa incerci sa mentii originalitatea si unicitatea. Un logo unic creeaza o impresie buna si va ramane in mintea oamenilor mai mult timp. Decat sa vii cu multe imagini complexe, cu vectori complicati si alte elemente de grafica pastreaza totul simplu si unic. Iti poti demonstra creativitatea cu ceva inovativ si ceva neasteptat pe post de logo.

5.Logouri Evocatoare

Logoul trebuie sa exprime p oarecare poveste a brandului tau. Este adevarat ca trebuie sa arate bine, dar nu trebuie sa te concentrezi decat pe asta.

Ce trebuie sa eviti

6.Ingrnorati importanta culorilor

Culorile au un efect psihologic asupra vizitatorilor, deci nu subestima importanta culorilor. In primul rand pentru a creea un logo adecvat trebuie sa va cunoasteti produsul foarte bine. Daca creezi un logo pentru un brand nou ar trebuii sa folosesti culori vibrante.

7.Experminetarea in excess = NU

Cum am spus si mai sus, trebuie sa mentii simplicitatea. Este adevarat, trebuie sa fii inovativ, dar tot ce este in excess este in plus.Daca logo-ul tau este unic si atractiv poate sa nu reprezinte foarte bine brandul tau. Trebuie sa mentii un oarecare echilibru, logoul trebuie sa reprezinte brandul tau si sa arate atractiv in acelasi timp.

8. Igrnorati importanta tipoghrafiei

De cele mai multe ori un logo este creeat fara nici un fel de text, fara tipografie. Dar totusi, daca consideri ca trebuie sa folosesti un text, este absolut necesar sa folosesti un stil unic, un font deosebit (poti nici sa nu folosesti un font si ca creezi o imaginea dupa cum crezi ca ar trebuii sa arate). Stiu ca este mai usor sa cauti pe google un font interesant, dar daca iti faci fiecare litera tu si depui putin efort va creea o impresie placuta si unica.

9.Nu permite predictibilitatea

Exista diverse branduri ale caror logouri sunt predictibile datorita produsului cu care sunt asociate. Daca ai ocazia sa creezi un logo pentru o astfel de firma ai grija sa nu fii predictibil. Creeaza ceva diferit, ceva neasteptat care sa ii ia prin surprindere pe toti.

10.Cliseele sun plictisitoare

Da, exista diverse trenduri pe care le poti folos in design-ul unui logo, dar nu exagera, nu creea un cliseu din el. Acestea vor deveni foarte plictisitoare pentru oameni intr-un timp foarte scurt.Mie personal mi se pare aiurea sa vad logo-uri asemanatoare peste tot. Decat sa urmezi un trend, mai bine pui bazele unuia nou!

Concluzia?

Sfaturile de mai sus va vor ajuta sa creeati un logo creativ, dar cum bine stiti fiecare are calea lui de a fii inspirat si de a creea ceva unic. Deci, nu va sfiiti sa ne impartasiti si noua sfaturile voastre si metodele folosite de voi.

Sunt un tanar programator din Bucuresti ce lucreaza in PHP/Mysql (MySqli/PDO), Laravel, CodeIgniter, MySQL, PostgreSQL, Wordpress, HTML5/CSS3, Sass, Photoshop si multe altele.
Google+ Community Facebook Group
Acest articol a fost mutat de pe vechea platforma.
Pentru orice eroare aparuta la mutare va rog sa ma contactati!
Comentariu postate de unu'
nu sunt niste lucruri neadevarate cele scrise mai sus insa acest limbaj de lemn, vorbaraia presarata cu expresii vag-profesioniste, greselile de scriere, fac din acest articol doar ?inca unul? adica o banalitate folositoare doar cuiva care chiar nu are habar de subiect? poate ar fi interesant sa descrieti (voi cei care turnati generalitati), cum lucrati voi personal, care e viziunea voastra, daca aveti o directie creativa proprie, ce va place, etc; si sa ne aratati ce lucrati nu sa postati toti aceleasi si aceleasi logo-uri pentru ca despre acestea stie toata lumea ca sunt bune
Comentariu postate de m
Mersi mult, foarte utila info!